måndag 2 juli 2012

Slutet på juni

Juni har passerat ganska obemärkt med sitt gôrtråkiga väder! Jag fick en chock i söndags när det stod 1 juli på bil-displayen. Juli! Allt är mycket senare än förra året, det enda positiva är att bevattningsproblemet varit minimalt. Dessvärre har de flesta av blombladen någon form av litet svampangrepp, antagligen från det fuktiga vädret. Rosorna har bara pytteknoppar - förra året blommade de vid denna tiden. I helgen planterades en liten dvärgbuddleja, som tydligen är härdig till zon 4, samt en fläder. Just flädern skall bli kul att följa. Tanken är att den skall dölja komposten så småningom.

Golvet i farstun är nu guldockrafärgat. Det är lite ovant, men trevligt.Snickaren har lyckats med att lägga en silikonfog längs listen högst upp, vilket gör att färgen inte fäster. Morr, grr... så mycket för min order att få det helt mussäkrat i hallen. På tal om snickare har vi kontaktat en byggnadsvårdfirma för att få diskutera lite om vinden - hur man kan inreda den.

Till min och A´s  fasa inser jag att jag haft sönder slåtterbalken genom att ha i för lite olja... Motorn liksom skar sig efter en liten vända. A hävdar att jag var för ivrig, som vanligt. Kvittot är slängt och den går knappt in i bilen... Vi sätter våra förhoppningar till en trevlig och händig granne i skogen. Jag skulle liksom ligga lite bättre till om jag lyckades få någon att fixa motorn...

Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar