måndag 24 januari 2011

Dremel

Min sambo har förärat mig ett litet praktiskt multiverktyg, en Dremel. Med den kan man bl.a slipa fina detaljer, kapa, putsa, gravera (om man nu skulle vilja det?) etc. Kanske för att det var synd om mig som opererade bort en visdomstand, eller kanske för att han tycker att jag skall hålla mig lugn? Oklart, hur som helst tog jag tacksamt emot den. Nu skall de svarvade detaljerna på den gamla stolen finslipas. Funderar på att måla om en av stolarna i grått (benen), engelskt rött (kanten och rygg) och svart (sittytan). Lite oklara funderingar ännu...

1 kommentar:

  1. Ooo, har inte ens tänkt på att man kan använda ett sånt verktyg till att ta bort färg med! Mamma har flera olika, ska jag låna med mig ut till Torpet nästa gång.

    Kul att läsa om dina funderingar över färg. Jag har aldrig provat äggoljetempra.. Har en känsla att den inte är så tålig och att den inte går att torka av med fuktig trasa, men det kanske inte stämmer? Berätta gärna hur det går!

    Andrea

    SvaraRadera