tisdag 9 november 2010

Ute faller snön...

...men i min hjärna spirar allsköns grönska: kaprifol, stormhatt, stockrosor, små malvor... Nu, när vi haft torpet i ett år, har jag gripits av trädgårdsfeber. Rabatter skall fyllas, spaljéer skall byggas, buskar skall planteras. Trädgården skall fyllas av blomsterdoft och surret av bin. Blomsterodlingar skall prunka - det faktum att vi inte har annat än handvattenkanna är bortträngt. Blomsterböcker plöjes på nätter och kvällar, listor skrives. Sol och vindförhållanden beaktas, rabattfuktighetsmöjligheter likaså. En vinterstängd plantskola har lovat hålla öppet för oss på lördag - besatthet måste bejakas.

4 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter! Både det här emd snön och detta med okuvliga sommardrömmar. Dream on!

    SvaraRadera
  2. Berätta allt!!
    Blomdrömmar behövs så här års : )

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag såg att du varit inne på min blogg några gånger och blev nyfiken på vem du är så jag tittade in på din fina blogg. Håller med om att trädgårdsfebern lätt griper tag i en när man bor på landet:) Fick även tips om böckerna ang. grunden som du lagt in i ett tidigare inlägg. Tack!

    Therése

    SvaraRadera
  4. Så bra att ett tips kom till användning!

    SvaraRadera